נגיף הקורונה - משרד הבריאות

 

זמן לתזונה בריאה


תאריך פרסום: 30/03/2020, 14:29 | תאריך עדכון: 07/05/2020, 14:24
 
 

תזונה בריאה

עקרונות התזונה הבריאה

העקרונות החשובים לתזונה בריאה באופן כללי, הרלוונטיים גם בבידוד הביתי: 

  • מומלץ להעדיף בישול ביתי ולהשתמש בחומרי גלם בסיסיים (על פני מנות מוכנות להכנה מהירה או תבשילי אינסטנט עתירי נתרן, שומן וסוכר).
    בבידוד ביתי יש שפע של זמן לתכנן מראש השרייה ובישול, להשקיע בחיתוך ירקות ולגוון בשלל מתכונים חדשים, נצלו זאת.
    אם אתם לא לבד בבידוד, אפשר להפוך את הבישול לזמן איכות משפחתי. לדוגמה לבשל ולאכול ביחד מבשלים אפשריבריא – תבשילים חמים וקלים להכנה, לחוויה משפחתית שמשנה אוירה לטובה.
  • מומלץ לגוון: לצרוך סוגים וצבעים שונים של ירקות טריים או מבושלים, פירות, קטניות ודגנים מלאים.
  • מומלץ להקפיד על אכילה בזמנים קבועים כחלק מקביעת סדר יום לשגרת הבידוד החדשה.
  • מומלץ להקדיש זמן לארוחה, לאכול בנחת ולסגור את המסכים בעת האכילה.
  • מומלץ להימנע מאכילת חטיפים וממתקים, ובמיוחד מאלו עם הסימונים האדומים.
  • מומלץ לשתות בעיקר מים ולהימנע ממשקאות מתוקים וממותקים.
  • חשוב להקפיד על כמויות מתונות של מזון. בבידוד אנחנו פחות פעילים ולא מוציאים את אותה האנרגיה שהיינו רגילים להוציא בשגרה.
    כדאי להימנע מהנטייה לחפש "ניחומים" באוכל, חטיפים וממתקים.
    כדאי לנסות לנצל את הזמן לפעילויות נוספות ולא לאכילת נשנושים כדוגמה: קריאת ספר טוב, מילוי תשבצים, ריקוד, למידת נושא חדש, חזרה לתחביב ישן או הקשבה למוזיקה טובה.
  • אין סיבה לאכול מזון אולטרא-מעובד המכיל כמויות גבוהות של סוכר, שומן רווי או נתרן. במידה ואתם בבידוד, אפשר לבקש מבן משפחה או חברים להביא איליכם מזונות בריאים, תבשילים, פירות וירקות טריים.

ההמלצות התזונתיות הלאומיות של ישראל נכונות גם לזמן הבידוד.

 

לאכול בריא גם כשלא יוצאים מהבית

גם כשנמצאים בבית בשל החשש להדבקה בקורונה אפשר לשמור על עצמנו בעזרת תזונה בריאה ומחזקת. חשוב שגם בזמן שנשארים בבית יהיו אפשרויות בריאות שיאפשרו לנו לשמור ככל הניתן על השגרה ולא לצרף למצב הלא שגרתי הזה גם נזקים הנובעים מאכילה לא בריאה.

לקריאת המאמר המלא באתר אפשריבריא >

סרטונים

 
 
 
 

רכישת מזון בריא

רכישת מזון בריא

בעת הבידוד ניתן לערוך קניות באמצעות האינטרנט ולבצע משלוח או להיעזר בבן משפחה, שכן או חבר.
רצוי שהקניות יכילו מוצרים מזינים ובריאים כגון:

  • מגוון ירקות ופירות - טריים, קפואים או משומרים ,שישמרו לאורך זמן. (כגון לקט ירקות קפוא, שימורי ירקות ואפונה ועוד).
  • קטניות כמו שעועית, גרגירי חומוס, עדשים, אפונה , ממרחי קטניות – אפשר לקנות יבשות (גולמיות) או בשימורים.
  • דגנים - קרקרים, לחם (כדאי לשמור במקפיא), קינואה, כוסמת, אורז, פסטה ועוד.
  • שמנים - טחינה, אגוזים למיניהם, זרעים ושקדים, חמאת בוטנים ללא תוספות, שמן זית או קנולה.
  • מוצרי חלב או תחליפיהם כמו טופו ומשקה סויה – ניתן לקנות חלק עמיד.
  • דגים בשימורים, ביצים, ועוף גולמי במקפיא.

ניתן להיעזר ברשימת הקניות הבריאה.

 
 
 
 

מקרים מיוחדים

  • לאנשים עם מחלות ומצבים רפואיים כרוניים שונים (סוכרת, היפרליפידמיה, יתר לחץ דם, דיאליזה, אי ספיקת לב, מחלות לב וכלי דם, לאחר ניתוחים, מחלות ומצבים כרוניים שונים הפוגעים במערכת העיכול ועוד) יש לפעול בהתאם להנחיות הרופא המטפל והדיאטנית.
  • במצבים מיוחדים כגון צורך במזון ייעודי, תרכובות מזון לתינוקות וכאשר קיימת הגבלה תזונתית, כגון מצבי חולי או אלרגיה או רגישויות למזון, חשוב לדאוג לקנות מזונות המתאימים למצבים אלו, לפי המלצת הדיאטנית.
 
 
 
 

מידע נוסף על התמודדות עם השגרה החדשה

 
 
 
חזור לראש הדף