התו הסגול – מחזקים יחד את המשק ומקפידים על התו הסגול

 

התו הסגול - הנחיות לבתי אוכל (מסעדות, בתי קפה מזנונים וכיוב')

תאריך פרסום: 25/05/2020, 12:43 | תאריך עדכון: 17/09/2020, 11:22

 
 

החל מיום שישי 14.9.2020 בשעה 14:00 - אסורה פעילותם של בתי אוכל למעט דרך משלוחים בלבד.

 
 
 
 

מקומות עבודה בהם שוהים יותר מ-10 עובדים בו זמנית מחויבים גם בתנאי התו הסגול להעסקת עובדים.

 
 
 
 

קבלת קהל ומניעת התקהלות במתחם

  1. כמות לקוחות- יש לפעול לפי הגבלות התקהלות באזור לפי תוכנית הרמזור.
  2. מניעת התקהלות
    • יש למנוע צפיפות במקום והתקהלות בכניסה.
    • קבלת המנות תהיה באמצעות הגשה בלבד, בין אם לשולחן הישיבה או לעמדת איסוף. ניתן להפעיל מזנון אוכל מרכזי ובלבד שהגשת המזון לצלחת האורח תיעשה על ידי איש צוות.
  3. ריחוק חברתי
    • יש להקפיד על שמירת מרחק של 2 מטרים לפחות בין אנשים שאינם גרים באותו מקום.
    • המרחק בין השולחנות (בין פלטה לפלטה) יהיה לא פחות מ -2 מ'. המרחק בין שולחנות אוכל בשטחים פתוחים יהיה זהה.
    • בכל שולחן יוכלו לשבת רק אנשים הגרים באותו מקום, או אנשים שהגיעו יחד למקום.
  4. תורים - יש לסמן מקומות לעמידה בתורים במרחק של 2 מטרים. אי סימון תורים כרוך בקנס בסך 2,000 ש"ח.
  5. מזנון - ניתן להפעיל מזנון אוכל מרכזי, ובלבד שהגשת המזון לצלחת האורח תיעשה על ידי איש צוות.
  6. הופעות חיות או ריקודים - לא יתקיימו הופעות חיות או ריקודים ואולם ניתן להפעיל תקליטן.
  7. מחיצה בדלפק תשלום - אם יש דלפק בעסק יש להתקין מחיצה למניעת העברת רסס בין נותן שירות ללקוח. במקום בו ישנן מערכות לגילוי וכיבוי אש גובה המחיצה המקסימלי יגיע ל - 50 ס"מ מתחת לתקרה.בבר תמוקם המחיצה באזור הקופה. אי הצבת מחיצה כאמור כרוכה בקנס בסך 2,000 ש"ח.
  8. מעלית - מספר הנוסעים המותר במעלית מחצית ממספר הנוסעים המרבי המותר בה לפי הוראות יצרן המעלית. יש להציב שילוט בעניין זה בכניסות למעלית.
 
 
 
 

הצהרות, שילוט ונהלים

  1. טופס הצהרה - יש להגיש באופן חד פעמי טופס הצהרה במסגרת "התו הסגול לקבלת קהל".
    • ניתן להגיש טופס מקוון באתר התו הסגול, שיועבר לרשות המקומית לצרכי אכיפה.
    • יש לשמור במקום העסק את העותק שיישלח במייל.
    • לפי ההצהרה, העסק עומד בכללי התו הסגול החלים עליו.
    • אי הגשת הצהרה כרוכה בקנס סך 2,000 ש"ח
  1. ממונה קורונה - יש למנות עובד שיהיה אחראי על שמירת הכללים המפורטים להלן.
  2. שילוט - יש לתלות את השלטים הבאים:
    • מספר הלקוחות המותר במקום - יש למקם בכניסות באופן בולט לעין
    • מספר הנוסעים המותר במעלית - בכניסה למעלית
    • שמירת מרחק 2 מטרים
    • חובת עטיית מסכה

לתשומת לבכם,

אי הצבת שילוט בנושא הגבלת מספר הנוסעים במעלית, חובת שמירת מרחק וחובת עטיית מסכה כרוכה בקנס בסך 1,000 ש"ח

אי הצבת שילוט לגבי מספר הלקוחות המותר כרוכה בקנס בסך 2,000 ש"ח

 
 
 
 

כניסה למקום

  1. מסכה - על כלל העובדים והנכנסים למקום לעטות מסכה בהתאם להנחיות עטיית מסכה למעט בזמן האכילה.

חובות המחזיק או המפעיל של המקום בעניין עטיית מסכה על ידי הנכנסים למקום -

  • חל איסור להכניס למקום אדם שאינו עוטה מסכה והמחויב בעטיית מסכה.
  • חל איסור לתת שירות לאדם שאינו עוטה מסכה.

הפרת חובות אלו זו כרוכה בקנס על המחזיק או המפעיל המקום בסך של 1,000 ₪.

במקום שיש כריזה, יש להודיע אחת לחצי שעה על חובת עטיית מסכה.

  1. מדידת חום - יש לבצע מדידת חום, ככל שהדבר מתאפשר, באמצעי שאינו פולשני לנכנסים למקום, ולמנוע כניסת אדם עם חום גוף של 38 מעלות צלזיוס ומעלה. בקניון – מדידת החום תתבצע בכניסה לקניון.
  2. תשאול הנכנסים למקום - יש לשאול את הלקוחות הנכנסים את השאלות הבאות:
    • האם אתה משתעל?
    • האם חום גופך מעל 38 מעלות צלזיוס ומעלה, או האם היה לך חום כאמור ב- 48 השעות האחרונות?
    • האם היית במגע קרוב עם חולה קורונה בשבועיים האחרונים?

לא תותר כניסה למקום למי שלא השיב בשלילה על כל אחת מהשאלות, למעט אדם שהשיב שהוא משתעל בשל מצב כרוני כגון אסתמה או אלרגיה אחרת. (בכניסה לקניון - יתבצע בכניסה לקניון)

  1. קביעה והפעלת מנגנון לוויסות כניסת האנשים למקום - ממונה הקורונה ייקבע ויישם מנגנון להגבלת מספר הנכנסים למקום, ובכלל זה באמצעות תיאום הגעה מראש בעסק שניתן לעשות כן כך שבכל עת לא ישהו במקום אנשים במספר העולה על התפוסה המרבית המותרת. אי קביעת מנגנון ויישומו כרוכים בקנס בסך 2,500 ש"ח.
  2. יש לבצע רישום ושמירת פרטים בעסק שניתן לעשות כן. להנחיות בנוגע לאופן הרישום לחצו כאן.
 
 
 
 

שמירה על היגיינה

  1. יש להקפיד על שמירת כללי היגיינה במקום העסק, כולל חיטוי משטחים פנימיים של העסק (הכוללים בין היתר: ידיות, דלתות, מעקים, דלפק, מחיצה, מתגים, לחצני מעלית), לכל הפחות פעמיים ביום וכן בסיום יום הפעילות.
  2. יש להציב מתקנים עם חומר לחיטוי ידיים במקומות נגישים וזמינים.
  3. ניקיון וחיטוי מוגבר של מתחמי השירותים באופן תדיר.
  4. ריקון פחי אשפה באופן תדיר.
  5. חיטוי שולחנות וכיסאות לאחר כל שימוש. כסאות בעלי ריפוד בד יעברו חיטוי בין משמרות ובסוף היום.
  6. עריכת השולחן תיעשה לאחר הושבת הסועדים.
  7. כלים משותפים כמו מלח, פלפל ורטבים יעברו חיטוי במעבר בין לקוחות.
  8. התפריטים יהיו חד פעמיים.
  9. באזור שטיפת ידיים יהיו מים חמים, סבון ומגבות נייר בכל עת, יש להציע ללקוחות לשטוף ידיים לפני שהם מתיישבים.
  10. בסוף כל יום יש לבצע ניקיון קפדני של המקום, של שולחנות כיסאות ומשטחי עבודה.
  11. מוצרים בתצוגה יהיו מכוסים .
 
 
 
 

עבודה במטבח

  1. מרחק בין עובדים - יש לשמור על מרחק בשטחים התפעוליים בהתאם לתקנות, גבוה ככל הניתן.
  2. מסכה - העובדים במטבח יעטו מסיכות בכל עת, למעט עובדי מטבח הנחשפים לחום גבוה בעבודתם (פס חם, לרבות תנורים) וכן יקפידו על רחיצת ידיים באופן תדיר.
  3. הפרדת אוכל מניקיון - תתבצע הפרדה ככל הניתן בין עובדים הנוגעים באוכל, לבין עובדים העוסקים בניקיון. במידה והדבר לא אפשרי, תהיה הקפדה יתרה על רחיצת ידיים והיגיינה במעבר העובד לעיסוק באוכל.
  4. ניקוי וחיטוי במטבח - משטחי עבודה ושטחי המבנה יעברו ניקוי וחיטוי יסודי בסוף כל יום עבודה לפחות.
  5. שטיפת כלים - תיעשה ככל הניתן במדיח כלים בהתאם להוראות היצרן, ולאחר מכן חיטוי על ידי מים חמים בחום של 82 מעלות למשך 10 שניות לפחות. בשטיפה ידנית, הרחיצה תבוצע במים ודטרגנט, ולאחר מכן חיטוי באמצעות טמפרטורה של 77 מעלות למשך 30 שניות לפחות או חיטוי באמצעות חומרים כימיים בריכוז של 100 מג"ל לפחות
  6. העובדים יעברו הדרכה על אודות כללי ההפעלה של המסעדה.
 
 
 
 

מקומות עבודה בהם שוהים יותר מ-10 עובדים בו זמנית מחויבים גם בתנאי התו הסגול להעסקת עובדים.

 
 
 
 
 
חזור לראש הדף