המצב משתמשים -
והמערכת לא מצאה שום דבר מתאים. |
ההרגשה
|
מה המשתמשים רוצים לדעת
|
האתגר שלנו מצד אחד להבהיר שלא מצאנו כלום מצד שני לא להשאיר את המשתמשים בידיים ריקות או בהרגשה רעה. להפוך את המבוי הסתום לדלת חדשה
|
מצב אפס מורכב מכמה חלקים:
1. תיאור המצב
משפט קצר שאומר למשתמשים שלא נמצאו תוצאות או התאמות.
ננסח אותו בהתאמה למה שחיפשו, ולא סתם 'תוצאות'.
למשל:
לא מצאנו מסמכים מתאימים לנתונים שחיפשת
נראה שאין כרגע קרנות השתלמות על שמך
לא מצאנו עמודים עם המילים שחיפשת
אין כרגע תור זמין בטווח התאריכים שחיפשת
2. יש מה לעשות?
רעיונות וכיוונים איך להתקדם ולמצוא בכל זאת את מה שחיפשו או להמשיך לברר.
למשל:
אפשר לשנות את הגדרות החיפוש ולנסות שוב
אם ידוע לך שקיימת קרן השתלמות על שמך אפשר לפנות לבירורים ל-XXX
כדאי לנסות לכתוב אותן באיות אחר או לחפש מילים דומות
כדאי לחפש בתאריך מאוחר יותר [ראו גם בפתרונות של פיתוח]
פתרונות של פיתוח
אפשר לשפר מאוד את חוויית ה'אין תוצאות' עם פיצ'רים פשוטים כמו:
לא מצאנו את המסמך שחיפשת, אבל הינה מסמכים שעונים על חלק מההגדרות
אין עמודים עם המילים שחיפשת, אולי התכוונת ל-XXX?
אין תור זמין בטווח התאריכים שחיפשת. התור הקרוב הבא הוא ב-XX. האם להזמין לך אותו?
או: האם לעדכן אותך בהודעה לנייד במקרה שמתפנה תור?