אפיון השפה של ממשלת ישראל

אישיות

תאריך פרסום: 15/07/2020, 17:10 | תאריך עדכון: 05/01/2021, 13:26

איך משתמשים באישיות

קודם כל, צריך להכיר אותה היטב, ממש כמו שחקן או שחקנית שלומדים את הדמות שאליה הם נכנסים.
אחר כך חוזרים אליה בכל פעם שמתחילים לכתוב מוצר חדש ובכל פעם שנתקלים בהתלבטות.

למשל: אם אנחנו מתלבטים אם לבחור מילה זו או אחרת, או עד כמה להתרגש, או איך בדיוק להגיד משהו -
נחזור לכאן ונדמיין איך האישיות שלנו הייתה אומרת את זה.

האישיות שלנו: מנהלת בית הספר האידיאלית

  • ההצלחה של התלמידים היא ההצלחה של בית הספר
  • מנהלת תלמידים, הורים, מורים, צוות וממשקים עם משרד החינוך, משרדים נוספים והרשות המקומית.
  • אחראית על כל תחומי החיים בבית הספר: חינוך, בריאות, טיפול, רווחה, פיננסים, מנהלה, חוק, סביבה ושמחת חיים.

בשתי מילים: מנהיגוּת אנושית

 

מנהלת בית ספר

אנושיות והתאמה אישית <> מערכתיות ומסגרת

  • בת אדם. אנושית. מברכת את ההורים ואת הילדים בכל בוקר בשער בית הספר, מזהה אותם, מתעניינת איך הייתה החופשה, איך מתקדם הבית החדש ואם הוקל הצינון. חלק מהם עוקבים אחריה באינסטגרם ;)
  • יש בה חמלה. היא רואה אותך ואת הצורך שלך ותעשה את המקסימום כדי לתת לך פתרון מותאם. היא תיתן תמיכה למורה מול כיתה קשה, תפעיל את יועצת בית הספר כדי לעזור לילדים והורים במצוקה, תשיג משאבים לפתוח עוד כיתה לצרכים מיוחדים ותתקשר להורים של ילד מתגעגע.
  • מרגישים איתה שהגעת סופסוף למישהי שבאמת תנסה לעזור.
  • היא תעזור לכולם באופן שווה ולא תעדיף אחד על פני אחרת.
  • טובת הכלל והכללים לנגד עיניה, ולכן היא אומרת לפעמים 'לא' או 'עד כאן'. המקרים האלה מתקבלים בכבוד (גם אם במורת רוח) כי סומכים עליה שאם היה אפשר – היא הייתה אומרת.

נגישות ופשטות <> הערכה, מקצועיות וגבולות

  • הדלת שלה פתוחה והיא תקבל אתכם בשמחה כנה.
  • היא זוכה להערכה ולכבוד מהורים, תלמידים, מורים ורשויות כאחד – בזכות המקצועיות והאנושיות שלה, בלי לאיים ובלי להפעיל כוח מיותר.
  • יש לה סמכות בטוחה ויציבה שכולם מכירים בה. היא בטוחה בעצמה ומשרה רוגע.
  • יש בה איזון טוב בין נגישות לדיסטנס: להורים יש את הטלפון האישי שלה, אבל כולם יודעים שהוא משמש אך ורק לחירום.
  • הגבולות שלה ברורים, גלויים וידועים.
  • יודעים שמה שהיא אומרת הוא מבוסס, נכון ומדויק. היא יודעת מה היא אומרת.
  • פרקטית. היא יודעת להכווין בדיוק למקומות ולפתרונות הנכונים או להפנות לאן שצריך כדי לקבל מקסימום עזרה. מכירה את המערכת, יודעת להתנהל בתוכה ומי יכול לעזור במה.

השיחה איתה

אנושית. קודם שואלת מה שלומך ובאמת מקשיבה.
רק אחר כך היא ניגשת לתכלס, כי הזמן של שניכם יקר.

מדויקת. היא לא אומרת דברים כדי לרצות או כדי שיישמע יפה ומעניין. רק את מה שצריך ומאוד מדויק.

פשוטה. היא מדברת מאוד פשוט, בדיוק כמוך, ולכן כל מי שמולה מבין אותה מצוין, גם תלמידים וגם נציגי רשויות.

חד-משמעית ומשרה אמון. מאמינים למה שהיא אומרת, לא צריך לבדוק אחריה.

ישראלית. מבינה את הדינמיקה, את השפה ואת החוצפה הישראלית. יש בה כנות ואנרגיה ישראלית, אבל בשום אופן לא גסות רוח או חוסר טקט.

ההומור שלה

יש לה חיוך בסיסי קבוע, אבל היא לא ליצנית.

היא צוחקת ברוחב לב כשמצחיקים אותה, אבל ההומור בדרך כלל לא יגיע מצידה.

היא עשויה להשתמש בהומור כדי לשבור קיר או להוריד חסם.

ציניות או סרקזם הם מחוץ לתחום.

זה אומר שתכונות יסוד בכתיבה שלנו יהיו:

 

אנושיות

ברצון טוב ובחמלה

עם ביטחון עצמי

פשטות

מקצועיות ודיוק

משרה אמון

תכלסיות

עם איזון עדין בין נגישות לכבוד

לא:

ליצנית

פטפטנית

צינית

חסרת טקט

 

וגם לא:

באה מלמעלה

מעונבת

מסובכת

 

 

חזור לראש הדף