כשאין פשטות > יש נטישה, ייאוש ותסכול ‐ "אני ממלא טופס 101 כבר 20 שנה ועדיין יש לי מלא שאלות לגבי סעיפים שונים" ‐ "לא הבנתי שום מילה, אתקשר או אגש לשם, שיגידו לי וזהו" ‐ "בחיי שניסיתי, אבל לא הבנתי מה אני צריכה לעשות, התחלתי לקרוא ופשוט התייאשתי" ‐ "ויתרתי מראש, למי יש זמן וכוח לזה" - "צריך לפנות חצי יום כדי לשבת בשקט ולהבין" |
כשיש פשטות > משתמשים מצליחים וחווים מסוגלות המשתמשים מבינים בקלות, בקריאה ראשונה, כל מה שכתוב הם מבינים מייד מה צריך לעשות ואיך עושים את זה הם מתקדמים מהר, בלי מאמץ ובלי להיעצר במכשולים הם מפתחים תחושת מסוגלות ועצמאות גם לפעם הבאה משתמשים מכל התרבויות מבינים מצוין ומרגישים שזה גם שלהם |
מה משתמשים מרגישים כשהכל פשוט
אני מבינה
אני יודעת מה לעשות
אני בשליטה על המצב ועל המוצר
אני מצליחה
זהו, זה עבד
חשבתי שזה יהיה מסובך,
אבל היה ממש פשוט בסך הכל
פשטות מקדמת גם היבטים חשובים של החזון שלנו >
צמצום פערים – של שפה, תרבות, ידע, אוריינות דיגיטלית וגיל
נגישות – לכבדי ראייה ולאנשים עם מגבלה קוגניטיבית
חיסכון במשאבים – פחות פניות למוקדים ונקודות שירות
כללים לכתיבה פשוטה
לחצו על כל כלל כדי לראות טיפים ודוגמאות
לא להשאיר גושים של טקסט. אף פעם
להיות מדויקים. להוריד מילים. להוריד עוד
לבחור את המילה הכי שימושית | וגם: מה עושים עם עברית תקנית, לועזית וארמית
שפה פשוטה - גם במערכות מקצועיות
אם צריך להסביר את הממשק, צריך לשנות משהו
לכתוב להכלה של מגוון תרבויות, תפיסות ומוצאים