אפיון השפה של ממשלת ישראל

תהליך אחד מקצה לקצה

תאריך פרסום: 15/07/2020, 17:22 | תאריך עדכון: 03/01/2021, 16:54

המצב הנוכחי: האזרח (או העסק) עובר כמה תהליכים, מול כל גוף בנפרד

המצב הנשאף: האזרחית (או העסק) עוברת תהליך אחד מול כתובת אחת ולפעמים אפילו לא מודעת לגופים השונים המעורבים

 

כשאין תהליך אחד מקצה לקצה > יש תסכול, בזבוז אנרגיות והימנעות

- "הרגע עדכנתי את הרבנות, תיקחו מהם את הפרטים, למה אתם מטרידים אותי בזה?"

- "מילאתי שלוש פעמים את אותו טופס! אתם לא יכולים לדבר אחד עם השני?"

- "כבר מסרתי את זה בביטוח הלאומי, עכשיו צריך גם למשרד הבריאות?! די, ויתרתי, אין לי כוח יותר"

- "הגשתי את האישור, אבל אין לי מושג לאן זה הגיע, איפה זה עומד ומי אמור לחזור אליי"

- "יד ימין לא יודעת מה שמאל עושה. חלם"

- "הבן שלנו נפטר וקיבלנו ממשרד החינוך מכתב הרשמה לגן לשנה הבאה"

- "עכשיו לשרוף שעות בטרטורים בין משרדים. הלך לפחות חצי יום חופש" 

- "ביטוח לאומי כבר הכירו, למה צריך לעבור סיוט נפרד ברווחה?"

 

כשיש תהליך אחד מקצה לקצה > דברים מתבצעים ביעילות ובמהירות

משתמשים מרגישים התקדמות ליניארית בתהליך (אין חזרתיות או מעגליות)

הם מרגישים שדברים קורים, זזים קדימה

יש להם שליטה על התהליך והבנה שלו

אם בכל זאת מפנים אותם למקום נוסף – הם מבינים למה

הכל מרוכז ומסודר, ובגלל זה הם מעדיפים לפעול בדיגיטל

 

 

מה משתמשים מרגישים כשזה עובד

  • יש לי כתובת אחת ושם הכל קורה

  • כל מה שאני צריכה נמצא פה וזמין לי

  • אני רואה את הכל יחד

  • יש היגיון מאחורה

  • איזו יעילות!

  • יופי, אנחנו מתקדמים

חזור לראש הדף