המדרשה הלאומית למנהיגות ממשל וניהול


אודות המדרשה

 

המדרשה הלאומית הינה הגוף הממשלתי האמון על הכשרת הסגל הבכיר הנוכחי והעתידי של שירות המדינה. הנחת היסוד הינה כי היכולת הביצועית של המגזר הממשלתי למתן מענה מיטבי לאתגרי החברה והכלכלה הישראלית בהווה ובעתיד, מבוססת במידה רבה על המסוגלות ועל היכולת של שכבת הניהול הבכירה.

חזון המדרשה- להוות מרחב למידה ויזמות מוביל לפיתוח מנהיגים ומנהיגות ציבורית המחויבת לצורכי הציבור, להיות שותפה ליצירת עתיד ולעיצוב התרבות בישראל, כחברת מופת משגשגת והוגנת.

ייעוד המדרשה- 'הבית של הסגל הבכיר' האמון על:
-פיתוח והעצמת תחושת המסוגלות והחוסן הניהולי של מנהלות ומנהלים בשירות המדינה בהובלת שינויים ובהתמודדות עם אתגרי הניהול הנוכחיים והעתידיים.
-חיזוק הראייה האסטרטגית והמערכתית של מנהלות ומנהלים בשירות המדינה, בדגש על קידום שיתופי פעולה בין-משרדיים ובין-מגזריים.
-יצירת 'קבוצות הובלה' לומדות ושותפות לעשייה הממשלתית.

ערך ייחודי מוסף של המדרשה הלאומית-
-המדרשה היא גוף שפועל באחריות בלעדית, מלאה וישירה של הממשלה מתוך שירות המדינה ולמען שירות המדינה, קרי, משרדי ממשלה ויחידות סמך ממשלתיות.

-המדרשה מתמקדת בצרכי מנהלים בשירות המדינה תוך צבירת ידע ומומחיות בעולמם של בכירים לרבות הבנה עשירה של הסביבה בתוכה הם פועלים וצרכיהם הייחודיים.

-המדרשה בעלת ניסיון מצטבר ומומחיות תוכן בעולמות הכשרה, פיתוח וליווי מנהלים בשירות המדינה.

 

למידע נוסף בדף הפייסבוק שלנו.

 


סגל המדרשה

​ ראש המדרשה

עמרי דגן

​ ראש המדרשה

עמרי דגן הוא ראש המדרשה הלאומית למנהיגות, ממשל וניהול בשירות המדינה.

בשנים 2011-2020 כיהן כראש אגף בכיר 'צוערים לשירות המדינה'. מתוקף תפקידו, נשא באחריות כוללת להקמה, עיצוב, גיבוש והפעלת תכנית הצוערים לשירות המדינה - מיזם ייחודי וחדשני בנוף הממשלתי אשר נועד לבנות ולהכשיר עתודה ניהולית נושאת שינוי בשירות המדינה החל מתהליכי איתור ומיון, דרך הכשרתם והשמתם וכלה בפיתוח וטיפוח רשת בוגרים. מלבד תכנית הצוערים היה אחראי לסלילת נתיבי כניסה של הון אנושי איכותי וכשרוני אל תוך השירות הציבורי באמצעות הקמת תכניות עתודה למהנדסים, חרדים וסטודנטים.

בשנים 2004-2010 שימש עמרי כאנליסט, ראש צוות ולאחר מכן כסמנכ"ל מכון ראוּת לחשיבה אסטרטגית והובלת שינויים מערכתיים בתחומים חיוניים לעתיד המדינה, ביטחונה ושגשוגה.

קודם לכן שימש מטעם עמותת 'גשר – מפעלים חינוכיים' כמנהל פרויקט צוערי בה"ד 1 ומנחה סדנאות זהות וגישור.

לעמרי תואר שני בחקר סכסוכים, ניהולם ויישובם ותואר ראשון במדע-המדינה ומזרח-תיכון. שני התארים (בהצטיינות) מטעם האוניברסיטה העברית.

"בעיניי המדרשה מהווה נקודת מפגש חיונית לקידום ערכים, משמעות ועשייה בקרב קבוצות הובלה בשירות הציבורי"

מנהלת ומנחה את תכניות הסגל הבכיר במדרשה הלאומית.

גלית ישעיהו

מנהלת ומנחה את תכניות הסגל הבכיר במדרשה הלאומית.

עם כניסתה לתפקיד, היתה גלית חברה בוועדת ההיגוי להקמת המדרשה הלאומית למנהיגות, ממשל וניהול ושותפה מלאה בתהליך הקמת המדרשה משלב גיבוש החזון ותפיסת ההפעלה ועד פיתוח תוכניות ההכשרה לסגל הבכיר.

מאז הקמת המדרשה, הובילה גלית את פיתוח וניהול תוכניות ההכשרה לסגל הבכיר בשירות המדינה וכן תוכנית מטמון לפיתוח סמנכ"לי תקצוב ותכנון בממשלה. בימים אלה מובילה גלית את פיתוח הסימולטור הניהולי הלאומי במדרשה.

גלית בעלת תואר שני בייעוץ ארגוני ותואר ראשון במדע המדינה ובסוציולוגיה, שניהם מהאוניברסיטה העברית בירושלים ובוגרת קורס מאמנים בביה"ס לאימון של מכון אדלר.

בעלת ניסיון רב בהנחיית קבוצות, פיתוח וניהול הדרכה ואימון מנהלים.

מנהלת תחום תכניות הדרכה במדרשה הלאומית

פנינה רדאי

מנהלת תחום תכניות הדרכה במדרשה הלאומית

מנהלת את תחום 'חדר הכושר הניהולי' הכולל 3 תכניות:

  • תכנית כרטיסיית אימונים
  • תכנית מנויים
  • תכנית כוח מתפרץ

פנינה ניהלה בשנים שעברו את תכניות הרוחב (אשר כללו קפסולות למידה, מפגשי קהילה ותכנית המנטורינג) וכן ניהלה את התכנית המקצועית למבקרים הפנימיים הראשיים בממשלה.

לפני הצטרפותה לשירות המדינה, עבדה פנינה שנתיים בעמותת עולים ביחד בייעוץ וקידום שילוב אקדמאים מהמגזר החרדי והערבי בשוק העבודה וכן עבדה 3 שנים במכון מרחבים כמנהלת תכנית 'כולאננה' שקידמה רבגוניות בחברה הישראלית.

פנינה בוגרת תואר שני בניהול מלכ"רים מהאוניברסיטה העברית, בוגרת תואר ראשון בחוג לתקשורת ובחוג לסוציולוגיה באוניברסיטת תל אביב וכן בוגרת התכנית להנחיית קבוצות של אוניברסיטת תל אביב.

מנהלת ומנחה את תכנית היסוד עבור העתודה לסגל הבכיר של במדרשה

מעין הבר דארמון

מנהלת ומנחה את תכנית היסוד עבור העתודה לסגל הבכיר של במדרשה

מעיין הצטרפה למדרשה לאחר תקופה בה עבדה כיועצת במגזר הציבורי וליוותה פרויקטים שונים במשרדי הממשלה. מעיין הייתה בצוות במטה יישום הרפורמה בנציבות שירות המדינה לניהול ההון האנושי כמיישמת מדיניות ומטמיעה תהליכים רוחביים של הון אנושי במשרדי הממשלה. בעברה עסקה בניהול ופיתוח תוכניות חינוכיות ובהנחיית קבוצות.

מעיין יועצת ארגונית בהשכרתה, בעלת תואר שני בסוציולוגיה ארגונית ותואר ראשון באמנות ובחינוך.

מנהל תכניות ואחראי על תחום שיתופי פעולה וקשרי חוץ במדרשה

אביאל הטב

מנהל תכניות ואחראי על תחום שיתופי פעולה וקשרי חוץ במדרשה

מנהל ומנחה תוכניות עתודה וסגל בכיר במדרשה מוביל את פיתוח הידע ההכשרה והליווי של שיתופי פעולה וממשקים.

קודם הצטרפותו לשירות הציבורי שימש אביאל בתפקידי ניהול בחינוך הפורמלי והבלתי פורמלי ביניהם: ניהול בית ספר, ריכוז פרויקטים בעדת הצופים, שליחויות לחו"ל ועוד.

הוביל מיזמים ושיתופי פעולה בתחום החברתי והקהילתי בשיתוף הצבא, מועצה אזורית, הקבה"ד ועוד, במקביל לייעוץ והנחיה פרטנית וקבוצתית. חבר בצוותים בין מגזרים והנהלות בתחומי חברה ופיתוח.

בעל תואר ראשון ביחסים בין לאומיים ומזרחנות ותואר שני במנהל חינוכי, לימודי ייעוץ ארגוני וגישור.

 

בוגרי המדרשה

בוגרי המדרשה

בוגרי המדרשה

25 במאי 2020

גלריית תמונות


הקוד האתי לשירות המדינה

נאמנות לציבור - ביצוע התפקיד תוך נאמנות למדינה, מתן חשיבות עליונה לאינטרס הציבורי וחיזוק אמון הציבור בשירות המדינה.
שלטון החוק - ביצוע התפקיד תוך כיבוד החוק ויישומו כראוי.
א-פוליטיות – ביצוע התפקיד תוך התעלמות מדעתו הפוליטית של העובד ותוך ומתן שירות שווה לכל ממשלה, שר או בעל תפקיד.
כבוד האדם – ביצוע התפקיד תוך שמירה על כבוד האדם וזכויותיו והימנעות מהשפלה, הטרדה מינית ומנוקשות יתרה.
שוויון – ביצוע התפקיד ללא הפלייה מטעמי מין, נטייה מינית, מגדר, מצב משפחתי, גיל, דת, לאום, השקפה, עדה, גזע, צבע, מוצא, מוגבלות גופנית, נפשית או שכלית, או כל מאפיין אחר שאינו נוגע לעניין ואינו מצדיק יחס שונה.
צדק חברתי – ביצוע התפקיד מתוך הכרה בחשיבות צמצום פערים חברתיים וכלכליים וקידום חובת ייצוג הולם על פי דין בשירות המדינה.

למסמך המלא

מצוינות - ביצוע התפקיד במסגרת הסמכות, מתוך ידע ומיומנות גבוהה, לאחר לימוד התחום המקצועי עליו הופקד עובד הציבור, תוך עדכון הידע מעת לעת וכיבוד האתיקה המקצועית.
ענייניות – ביצוע התפקיד תוך איסוף ובדיקת עובדות, שקילת השיקולים הנוגעים לעניין בלבד, ומתן משקל ראוי לכל עובדה ושיקול.
ריסון הכוח – הפעלת הסמכויות שהוקנו לצורך ביצוע התפקיד באופן מושכל, מבוקר והוגן ורק למטרות שלשמן הוקנו הסמכויות.
יעילות – ביצוע התפקיד במהירות האפשרית, באופן אפקטיבי המשיג את התוצאה הנדרשת, ותוך חיסכון ושמירה על משאבי הציבור.
חדשנות – ביצוע התפקיד מתוך סקרנות ופיתוח וקידום מתמיד של דרכים חדשות כמענה לצרכים קיימים ועתידיים.

למסמך המלא

יושר – ביצוע התפקיד בהגינות, ללא ניגוד עניינים, ובהקפדה על הדין והנהלים.
יושרה – ביצוע התפקיד בניקיון כפיים, תוך דבקות בערכי שירות המדינה והתאמת חובתו המקצועית והתנהגותו בפועל לערכים אלה.
ענווה – ביצוע התפקיד מתוך הכרה בחשיבותו, וללא התנשאות ויהירות.

למסמך המלא

סיוע לממשלה וחבריה – ביצוע התפקיד במטרה לסייע לממשלה ולשרים לקדם ולממש את מדיניותם ולמלא את תפקידיהם על פי דין, תוך כיבוד החוק והמקצועיות.
עבודת צוות – ביצוע התפקיד תוך ראייה רחבה ושיתוף פעולה בין כל הגורמים הנוגעים בדבר בשירות הציבורי.
שיתוף במידע – ביצוע התפקיד תוך שיתוף ממונים ועמיתים במידע הנחוץ לביצוע תפקידם, בכפוף למגבלות שבדין.

למסמך המלא

שירותיות – ביצוע התפקיד מתוך רצון לספק שירות אפקטיבי, יעיל ומספק, במועד הנדרש, לכל מי שזקוק לו, הן מקרב הציבור והן בתוך השירות הציבורי.
פתיחות – הקשבה בלב פתוח ובנפש חפצה לצורכי הציבור והשותפים לעשייה.
אדיבות – ביצוע אדיב ומכובד של התפקיד כלפי הציבור ועמיתים לעבודה.

למסמך המלא

אחריות – מחויבות לתפקיד ולקיחת אחריות למעשים, החלטות וטעויות.
דיווחיות –ביצוע התפקיד תוך דיווח מהימן לממונים, ועדכון עובדים ושותפים למשימה.
שקיפות – ביצוע התפקיד כנאמן הציבור, תוך מתן מידע לציבור ולגופים אחרים כנדרש על-פי דין, לרבות הנמקה להחלטות והכול תוך שמירה על סודיות והגנת הפרטיות במקרים המתאימים.

למסמך המלא


צור קשר

טלפון : 02-5086003
שדות המסומנים בכוכבית (*) הם שדות חובה
חזור לראש הדף